Hulp in uitzichtloze situaties

De Soresdienst biedt ondersteuning aan Nederlanders die door pech, onrecht of juridische verwikkelingen maatschappelijk in een uitzichtloze situatie zijn beland. Het doel van de dienstverlening is om deze mensen de regie van hun leven weer in eigen handen te geven.

De Soresdienst werkt met twee cliëntcoaches, gesteund door de juristen van MAX Ombudsman. Daarnaast kunnen zij een beroep doen op een team van geschoolde vrijwilligers verspreid over heel Nederland. Deze vrijwilligers fungeren als de ogen en oren van de Soresdienst, zorgen voor ondersteuning van cliënten ter plaatse en begeleiding bij gesprekken. Met deze werkwijze combineert de Soresdienst juridische daadkracht en know-how met sociaal-maatschappelijke ondersteuning. Dat maakt de Soresdienst uniek in Nederland.

De coördinatie van de Soresdienst is in handen van MAX Ombudsmannen Jeanine Janssen en Rogier de Haan. Mensen die denken dat zij in aanmerking komen voor begeleiding door de Soresdienst, kunnen bellen naar het spreekuur van MAX Ombudsman.

Begeleiding door de Soresdienst is gratis en staat open voor zowel leden als niet-leden van MAX. De Soresdienst is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 uur en 12.00 uur. Telefoon: 035 – 6775511

Hoe ziet hulp van de Soresdienst er uit? Bekijk de voorbeelden

In de uitzending van MAX Maakt Mogelijk op 28 maart 2016 werd het resultaat van de inzet door de Soresdienst getoond. In de zaak van Toon Vermeulen, een 75-jarige man die in Spanje in een verzorgingshuis vastzat maar naar Nederland terug wilde, is dhr Vermeulen dankzij de inzet van de Soresdienst terug naar Nederland gehaald.
Uitzending terugkijken: 28 maart 2016

Meer over de Soresdienst